ماجرای افشای اطلاعات بیماران در یکی از بیمارستان‌های مشهد چه بود؟ آیین نامه توزیع اینترنتی دارو ابلاغ شد عامل ضرب و شتم شهروندان در یک اتوبوس دستگیر شد کشف جسد خون‌آلود مرد جوان در بزرگراه نشت ۱۰ تن قیر مذاب از تانکر حمل قیر در شهرک عسکریه (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳)+ عکس دفاع معاون وزیر کار از وضعیت دستمزد کارگران | امیدواریم در طرح همسان‌سازی حقوق، حداقل حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی به ۹۰ درصد حقوق کارکنان برسد متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران | دولت برای پرداخت بدهی تامین اجتماعی برنامه‌ریزی کرده است پیام مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی به مناسبت روز کارگر: مقام کارگر به فرموده رهبر معظم انقلاب دارای قداست است یک کشته و ۲ مصدوم بر اثر تصادف در جاده ماریان به زاک+عکس پلیس محموله ۲۴۷ کیلوگرمی حشیش در مشهد را کشف کرد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) عامل ضرب و شتم شهروندان در یک اتوبوس شهری تهران دستگیر شد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) علت تاخیر پرواز مشهد - تهران هواپیمایی چابهار چه بود؟ (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) وقتی مقتول خواست قاتلش اعدام نشود! خراسان‌رضوی رکورددار حوادث ترافیکی طی هفته گذشته کشف موادغذایی احتکارشده در کاشمر به ارزش بیش‌از ۴.۵ میلیارد ریال پیگیری دادستانی مشهد در خصوص حادثه غرق‌شدگی در یکی از استخرهای این کلانشهر چطور سطح هورمون شادی خود را افزایش دهیم؟ رژیم غذایی برای کودکان ممنوع؛ بهترین راه برای درمان چاقی کودکان تیمارگاه حیات‌وحش استان خراسان‌رضوی راه‌اندازی می‌شود
سرخط خبرها

آیت‌الله علم‌الهدی: دانش کاربردی باید در علوم انسانی توسعه پیدا کند | تحول فضای دانشگاه جرئت و شجاعت مدیریتی نیاز دارد

  • کد خبر: ۱۷۸۹۹۶
  • ۲۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۴
آیت‌الله علم‌الهدی: دانش کاربردی باید در علوم انسانی توسعه پیدا کند | تحول فضای دانشگاه جرئت و شجاعت مدیریتی نیاز دارد
نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان رضوی گفت: این را در نظر داشته باشید که زور و تحمیل هرگز در محیط دانشگاه راه به جایی نخواهد برد و فضای آکادمیک کشور، همچون حوزه‌های علمیه و هر کانون علمی تحقیقاتی، محل تضارب آراست و امور فرهنگی، نه در قالب دستور و تکلیف، بلکه با تبیین زمینه نشر پیدا می‌کند.

به گزارش شهرآرانیوز، آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی در دیدار با محمدمهدی طهرانچی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی و مشاور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، به تشریح ضرورت تحول فضای دانشگاهی در کشور پرداخت و اظهار کرد: اساس راهبرد وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در مدیریت فضای دانشگاه‌های کشور باید این باشد که فضا برای تقویت علوم انسانی اسلامی و رشد عناصر مؤمن و انقلابی فراهم شود، زیرا حقیقت این است که ثمره تلاش‌های جریان انقلابی و پژوهش‌های محققان علوم انسانی اسلامی سال‌هاست موردسرکوب و بی‌مهری قرار گرفته و با بازشدن فضا امکان رشد جهشی در این عرصه فراهم می‌شود.

وی افزود: در تحول فضای دانشگاه، به‌جرئت و شجاعت مدیریتی نیاز است تا کسی که مسئول امور می‌شود از استهزا و تمسخر باکی نداشته باشد، زیرا اقتضای هر برنامه تحولی هجمه رسانه‌ای، فکری و فرهنگی از سوی کسانی است که دل‌بسته جریان غرب‎گرا هستند و مرتبه علمی یا جایگاه آنان در گرو دلدادگی به جریانی است که ولو مغایر با حق و حقیقت باشد.

نماینده، ولی فقیه در استان خراسان رضوی، با تأکید بر اینکه باید دانش کاربردی در علوم انسانی توسعه پیدا کند، خاطرنشان کرد: البته این را در نظر داشته باشید که زور و تحمیل هرگز در محیط دانشگاه راه به جایی نخواهد برد و فضای آکادمیک کشور همچون حوزه‌های علمیه و هر کانون علمی تحقیقاتی محل تضارب آراست و امور فرهنگی، نه در قالب دستور و تکلیف، بلکه با تبیین زمینه نشر پیدا می‌کند.

وی ادامه داد: در عرصه فرهنگ، هیچ نیازی وجود ندارد که استادان، تحت کنترل دانشگاه باشند، زیرا اگر موج و اوج فضای دانشگاه مدیریت شود، ثمره آن ایجاد یک فضای علمی پرشور و البته آزاد خواهد بود که توان علمی و بصیرت سیاسی دانشجویان را همواره در اوج آمادگی حفظ می‌کند.

۸۰۰ هزار دانشجوی جدید در دانشگاه آزاد

مشاور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری هم در این دیدار، با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی در سال تحصیلی اخیر بیش از ۸۰۰ هزار دانشجوی ورودی داشته است، گفت: هم‌اکنون ۲۲ هزار عضو هیئت‌علمی ثابت و ۳۲ هزار استاد حق‌التدریس در دانشگاه آزاد اسلامی مشغول فعالیت هستند. در این شرایط، برنامه تحول علمی هم به‌طور جدی در دستورکار است و دانشکده‌های دانشگاه به‌صورت بنیادین تغییر شکل خواهند داشت.

وی افزود: دانشکده علوم انسانی در حال تبدیل به سه دانشکده فرهنگ و تمدن، هنر و رسانه، مدیریت و حکمرانی است؛ دانشکده علوم پایه هم به دانشکده فناوری‌های همگرا همچون کوانتوم و هوش مصنوعی تبدیل خواهد شد تا در نهایت، با نوآوری، بتوان مسیر آموزش عالی را به سمتی هدایت کرد که خروجی دانشگاه‌های آزاد بتواند گره از کار کشور باز کند و برای مردم مفیدتر باشد. علاوه بر این، دانشکده ویژه تربیت اسلامی هم به‌زودی تأسیس خواهد شد و همه مدارس تحت نظر دانشگاه آزاد ذیل این دانشکده تعریف خواهند شد. طرح تأسیس کودکستان‌های سماء به‌موازات تقویت مدارس در دستورکار است و به‌دنبال این هستیم که مدیران مدارس نیز عضو هیئت‌علمی باشند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد: در حوزه تشکل‌های دانشجویی هم تلاش ما این است که پویایی فضای سیاسی و فرهنگی دانشگاه با محوریت دانشجویان رقم بخورد و بر همین اساس نیازمند همکاری فکری و فرهنگی نخبگان دانشگاهی هستیم تا نگاه دانشجویان به تشکل‌ها به‌عنوان تریبونی برای اظهارنظر عالمانه و آزادانه تثبیت شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->